최근에 다이어트 효과로 이슈가 됐던 ‘시서스’와 ‘핑거루트’, 관절염에 좋다고 알려진 ‘보스웰리아’. 그 밖에 히비스커스.. 등은 이제 익숙한 이름이 되었다. 몇 년 전까지 일반인들은 알기 어려웠던 허브들이 이제는 누구네 집 식탁에서 쉽게 볼 수 있는 것이 되었다. 오히려 호기심에 샀다가 잘 챙겨 먹지 않는 것들이 되기도 한다. 이렇듯 건강 보조 식품뿐만 아니라 화장품에서부터 생활용품까지 허브를 전면에 내세운 상품이 새롭게 출시되고 있다 “Cissus” and “Finger Root”, which have recently become issues with diet effects, and “Boswellia”, which are known to be good for arthritis. Besides, hibiscus .. etc. are now familiar names. Herbs, which were difficult for the public to understand until a few years ago, are now readily available at anyone's home table. On the contrary, it can be something that you buy because you are curious and don't eat it well. As described above, new products are being launched that include not only health supplements but also herbal household items and cosmetics 비즈니스 시장 조사 단체인 hexa report에 따르면 세계 허브 시장 (green market)은 점차 그 성장세가 커지고 있다. 이 조사에 의하면 세계 허브 시장의 규모는 2014년 78조 원에서 점차 늘어 2016년 85 조원이었다. 이 증가세라면 2024년에는 138조 원으로 약 160% 이상 성장할 것으로 예측하고 있다. IT 등의 기술 시장을 제외하고 대부분의 시장이 정체하거나 하락하는 상황에서 허브 시장의 증가세는 의미하는 바가 크다. According to the business market research group Hexa report, the global hub market (green market) is gradually growing. According to the survey, the size of the global herb market gradually increased from 78 trillion won in 2014 to 85 trillion won in 2016. If this increase is expected, it is predicted to grow more than 160% to 138 trillion won in 2024. The growth of the hub market is significant as most markets are stagnating or falling except for the technology market such as IT. 다른 리포트 (https://www.naturalproductsglobal.com)에서는 증가되는 허브시장의 중심이 어디에 있는지 확인할 수 있다. 이 리포트에서는 세계 허브 시장 중 허브 약제 시장을 조사하였다. 그 결과 전체 시장의 57.8%인 과반이 넘는 규모를 차지하는 것이 바로 ‘아유르베다 허브’였다. 앞으로 커지고 있는 허브 시장에서 아유르베다가 선구자 역할을 할 것을 예측할 수 있다. Another report (https://www.naturalproductsglobal.com) shows where the hub of the growing herbal market is. This report examines the herbal medicine market among the global herbal markets. As a result, it was the “Ayurvedic Herb” that occupied over 57.8% of the total market. It can be predicted that Ayurveda will be a pioneer in the growing herb market. 이 두 가지 상황에 발맞춰 인도의 모디(modi) 총리 역시 세계 트렌드에 준비하는 모습을 보인다. 이전까지 아유르베다의 모습은 개별적이고 수작업에 의존한 형태였다. 정량화와 표준화가 미흡했던 아유르베다를 정부 차원에서 정리하고 표준화하는 모습을 보인다. 또한 엄격한 시설 기준을 마련해 지원에 힘을 쓰면서 세계 시장의 조건을 맞출 준비를 마무리하였다. 어쩌면 이런 노력의 결과로 현재 허브 시장의 중심을 차지고 있는 것이 아닐까 생각한다. In line with these two situations, Prime Minister Modi of India also seems to be preparing for world trends. Previously, Ayurveda's appearance was individual and manual. But now it is organized and standardized at the government level. In addition, strict facility standards were put in place to help prepare for the global market conditions. Perhaps, as a result of these efforts, Ayurveda is currently occupying the center of the herbal market. 세계 산업시장의 큰 흐름에서 노케미컬 (no chemical), 노항생제, 자연주의 .. 등의 유사한 메가트렌드는 계속되리라고 예상된다. 그리고 그 중심에 아유르베다를 기반으로 하는 ‘베다 라이프’가 있을 것이다. It is expected that similar megatrends such as no chemicals, antibiotics, naturalism, etc. will continue in the big trend of the global industrial market. And at the center of that, there will be a “Veda Life” based on Ayurveda written by Alex